Update marketing – Norbi módra

Egy nyilatkozat, amelyen rengetegen kaszálnak

Már az elején szeretném leszögezni, hogy egyáltalán nem értek egyet a Schobert Norbi által elmondott dolgokkal, de nem lehet szó nélkül elmenni egy ilyen nyilatkozat mellett, ami rendesen megkavarta az állóvizet.

Olvasási idő: 4 perc 

Két szó jutott eszembe, miután tudomást szereztem erről az egészről: gusztustalan és zseniális. Ha mint vállalkozó olvasod a cikket, akkor a zseniális részét meg fogod majd érteni. A gusztustalan jelző amiatt jutott rögtön az eszembe, elsőként, mert van egy határ nálam a marketinget – és minden mást – illetően amit Norbi bizony átlépett – nem kicsit, nagyon.

Ettől függetlenül megpróbálom vállalkozói és marketinges szemmel nézve vizsgálni az egészet:

Ha van olyan ember, aki véletlenül még nem hallott a Norbiról, akkor most már tuti hallott, és ha van olyan akinek még nem volt véleménye vele kapcsolatban, most már van.

Ahogyan mondani is szokták, a negatív reklám is reklám, hiszen a lényeg, hogy a köztudatba kerülj, veled foglalkozzanak. Az, hogy ez jól sült el Norbinak, mennyire tudatosan tervezte meg, kalkulált pontosan a következményekkel azt nem tudni, de Norbi egy üzletember, általában a döntései következetesek. Az biztos, hogy digitalhungary.hu szerint:

A Brand Health Index azt mutatja meg, mennyire szeretnek egy márkát. Minél magasabb ez az arány, annál jobb a megítélés. Norbi esetében ez az előző éves 0,8-ról 0,38 ra süllyedt, ami online krízisnek tekinthető egy márka életében.

De a cikk nem is azért született, mert Norbit szerettem volna elemezgetni, hanem a vállalkozások reakcióját erre a marketingfogásra. Ahogyan azt vártam számtalan vállalkozás –  a nagyobbak is – éltek a lehetőséggel, és a Norbi ügy farvizén azért szépen evezgettek egy kicsit.

Nézzünk konkrét példákat rá:

Az egyik húzás a Coca-Cola bejegyzése, amit a Facebookon és Instán tettek közzé:

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Ha szereted, akkor minden formában megkívánod! #loveyourbody

Coca-Cola Magyarország (@cocacolamagyarorszag) által megosztott bejegyzés,

Az IKEA is kihasználta:

Üzent a Pöttyös is:

Sőt, még a Fővárosi Állat- és Növénykert is kihasználta a lehetőséget:

Ha megnézed az interakciók számát, akkor világosan látszik, hogy – amellett, hogy nem értettek egyet a Norbi által megfogalmazott dolgokkal – miért is tették ezeket a bejegyzéseket közzé.

Mindenki begyűjtött egy csomó kedvelést, hozzászólást, megosztást, szimpátiát váltottak ki az emberekből, egy szó mint száz: jól jártak Norbi nyilatkozatával. Természetesen a fent említettek csak a jéghegy csúcsa: celebek, politikusok, pártok, stb. használták ki az adódó lehetőséget.

Jöjjön a végére egy kis statisztika, tudom száraz dolog, annyira nem szeretjük, de muszáj, a forrása a digitalhungary.hu:

A videót vasárnap délután tette közzé Norbi, majd miután a sajtó felkapta felrobbant a net: 3 óra leforgása alatt 3000 komment született, majd 24 óra alatt több mint 71 000 említés a Norbi által közzétettekkel kapcsolatban.

Érdekes, bár sokan nem tudják, hogy január harmadik hétfője a Blue Mondey, ami a szomorúság hivatalos ünnepe, a leglehangolóbb napnak lett kikiáltva az évben. Itt számos dolgot vettek figyelembe állítólag, időjárási tényezők, stb. és csak az északi féltekére vonatkozik természetesen. Az, hogy ez közrejátszott-e a nyilatkozat közzétételének időpontjában nem tudom, és nem hiszem, csak érdekességként említettem meg.

A nők mellett férfiak is hangot adtad a véleményüknek, celebek közül Krausz Gábor is jól kaszált, a posztjára 32 000+ reakció és több mint 2000 komment érkezett, akinek sikerült több mint 71 000 reakciót és 2 600 hozzászólást bezsebelni.

Most tudom nem a legszerencsésebb a téma, de a példa iskolaszintű, vonjuk le a tanulságot: minden lehetőséget meg kell ragadnod vállalkozóként, hogy felhívd magadra a figyelmet, hogy lássák az emberek hogy létezel, és ehhez nem feltétlen kell olyan nyilatkozatot kiadnod mint Norbi, elég ha nyitott szemmel jársz és egy népszerű ügy mellé állsz.

Norbi kép forrása: instagram

Érdekel, hogy hogyan lehet megtöbbszörözni a bevételedet?

Legyél kezdő vállalkozó, vagy akár régi motoros rengeteg hasznos anyagom van a számodra!

Add meg a keresztneved és az e-mail címed, hogy ne maradj le a legütősebb bevételnövelő-vevőszerző megoldásokról: